Större fokus på kommunikation

Johanna Linde har haft delad tjänst mellan inköp och marknad de senaste två åren. Efter vår omorganisation i april blir hon nu kommunikationsansvarig på heltid, och kommer jobba med både externa och interna insatser.

Det är ett led i att ytterligare stärka vårt varumärke – både som leverantör av produkter till våra kunder, men också som en attraktiv arbetsgivare.

Hur kommer du bidra i det arbetet?

– Vi har ett väldigt starkt varumärke och jag märker i mina kontakter att ”Made in Sweden” värderas högt av våra kunder. Det vill jag bygga vidare på. Vi kan våra produkter, men tar nog ofta för givet att kunden också har full koll. Hög kvalitet och hög lastförmåga är självklart viktiga parametrar, men det finns så mycket annat spännande att berätta om vår verksamhet och våra produkter. Även om vi funnits i 99 år står vi inte still och trampar. Det händer nya saker hela tiden, i stort som smått!

Vad blir viktigast internt?

– Här hoppas jag kunna bli lite av en brygga mellan marknaden och ledningen och våra anställda, så att information blir mer lättillgänglig. Framför allt för dem i tillverkningen. Jag tycker det är viktigt att alla får känna sig delaktiga och vet vad som är på gång. Det skapar vi-känsla och stärker vår företagskultur. Sen önskar jag att alla mina kollegor på något sätt också ska få ta del av våra kunders fina omdömen om oss – det gör en glad och väldigt motiverad att jobba vidare!

Dela artikeln

Facebook
LinkedIn
Twitter