Ny reklamationsansvarig

Ronja Ågren är ny reklamationsansvarig hos oss och kommer jobba för att snabbare och smidigare kunna hjälpa våra kunder när eventuella problem uppstår.

Ronja, hur känns det med nya arbetsrollen på marknadsavdelningen?
– Jätteroligt! Jag gillar verkligen att jobba med kundservice, ha mycket kontakter och se till att vi får nöjda kunder.

Har du någon tidigare arbetslivserfarenhet som du kan dra nytta av i din nya roll?
– Senast jobbade jag med inköp och kundsupport av reservdelar och tillbehör till olika motorfordon. Innan det som säljare av flygplansdelar. Så ja, det tycker jag. System- och rutinmässigt är ju flödena relativt lika oavsett fordonsbransch.

Vad ser du som din främsta uppgift som reklamationsansvarig?
– Även om ärendet ju gäller just reklamation är slutmålet alltid att få slutkunden nöjd. Inom ramen för vår garantipolicy förstås. Jag vill jobba för att vi tillsammans kommer fram till en bra lösning.

Har du någon personlig målsättning gällande hanteringsärendena?
– När jag blivit lite mer varm i kläderna och kan våra produkter ännu bättre vill jag absolut kunna återkoppla och avsluta ärendena snabbare än vad vi kanske gör idag. Det är bra kundservice för mig!

Vad tror du blir största utmaningen?
– Den tekniska biten. Den kommer jag ju behöva support med från andra avdelningar. Men det tror jag kommer lösa sig. Jag har fantastiska kollegor som hjälper till när det behövs. Samarbetet med vår reparationsverkstad funkar också jättebra hittills, så jag till exempel kan hjälpa en kund att få en tid inbokad här på plats i Östervåla om det önskas.

Har du några supertips till våra kunder när något går snett med en produkt?
– Flera faktiskt! För det första att läsa igenom vår garantipolicy. Sedan måste man ha registrerat den nya byggnationen eller satsen på vår hemsida vid utleveransen. Det är ett krav för att våra garantiåtaganden överhuvudtaget ska gälla. Information om det finns i leveranspärmen.

– Vid reklamation är det också viktigt att följa vår rutin och anmäla ärendet via formuläret på vår hemsida så snart något inträffat. Kunder som gör rätt prioriteras. Ju mer utförliga underlag – desto snabbare hantering. Lämna hellre för mycket än för lite information i både text och bild. Vi har ju alla mycket att göra, så att jaga information i flera steg blir oerhört tidskrävande för båda parter. Jag vill ju kunna hjälpa kunden att lösa problemet så fort det bara går, men då måste vi också hjälpas åt att få det att funka!

Namn: Ronja Ågren
Roll i företaget: Reklamationsansvarig
E-post: reklamation@zetterbergs.se
Telefon: +46 (0)292-705 20

Skapa reklamationsärende
Reklamationsärenden ska alltid anmälas via formuläret på vår reklamationssida. Här hittar du också vår garantipolicy.

Registrera ny produkt
För att våra garantiåtaganden ska gälla krävs att du som kund registrerat din nya produkt på vår hemsida vid utleveransen. Information om det finns i leveranspärmen som medföljer produkten.
För att registrera komplett monterad byggnation från Zetterbergs.
För att registrera byggnationssats (exklusive montering) från Zetterbergs.

Välkommen att kontakta Ronja om du har några funderingar!

Dela artikeln

Facebook
LinkedIn
Twitter